perjantai 10. toukokuuta 2013

#8 Opiskelupanikointia

Pääsykokeisiin lukemista! Kauheasti on luettavaa vielä ja niin vähän aikaa.




Valmistuin vuosi sitten keväällä ylioppilaaksi ja en ole saanut opiskelupaikkaa sen jälkeen, vaikka oon jokaisessa haussa hakenut kouluun. Tällä kertaa uskalsin hakea muuallekin kuin Rovaniemelle, toisin kuin edellisillä kerroilla. Se tosin johtuu siitä, että olen jo tammikuussa muuttanu Etelä-Suomeen ja tarkoitus olis täällä vielä pysyä. Nyt hain kouluun yhteensä kolmeen koulutukseen Turun ja Tampereen yliopistoihin, jännittää kyllä kovasti, että pärjäisinköhän edes yliopistossa.

Turkuun hain opiskelemaan englantia, sillä oon jo pitkään haaveillu ammatista kielenkääntäjänä. Oon opiskellut myös ruotsia, saksaa ja espanjaakin hieman, mutta englanti tuntuu jotenkin omalta. Tampereelle hainkin sitten opiskelemaan journalistiikan ja viestinnän koulutusohjelmaan sekä suomen kielen tutkinto-ohjelmaan. Toimittajan työ olis kans tosi mielenkiintosta ja on ollu mun mielessä pitkään. Suomen kieli on kans kiinnostanu mua aina, oon tykänny opiskella äidinkieltä varmaan aina. Paitsi sillon ku opeteltiin niitä infinitiivejä, illatiivejä ja allatiivejä sun muita yläasteella :D

Hmm, yli 300-sivuinen englannin kielinen kirja vielä luettavana ja alle kaks viikkoa aikaa, ja vielä netistäkin pitäis lukea jotain pääsykokeisiin... Ja ensimmäiset pääsykokeet on jo ens viikolla! Saako jo panikoida?

5 kommenttia:

  1. Sulla on kiva blogi ja oot tosi nätti (:

    tos on myös mun ja kaverin yhteinen http://itsnevertoolatetohavefun4ever.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Oi! Upea banneri ja muutenkin kivan oloinen blogi! :)

    ❤: http://kehvelijehnakas.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. jenna! mie ihan vahingossa löysin sinun blogin :D (sitan blogiin olit kommentoinut) jeeee, tää näyttää tosi hyvältä! :)) terveisin, kati severi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha aijaa, ajattelinki että vois ehkä jonku ajan päästä mainita tästä :D kiitosss :)

      Poista